توضیحات

Redstone یک سنگ معدن بسیار مفید است که در اعماق زمین یافت می شود. می توانید آن را در غارها و یا با ماین کردن پیدا کنید.

تو این دوره بلد بودن رد استون از یک هنر به یک نیاز تبدیل شده و خیلی جا ها کمکتون میکنه و کارتونو راحت تر میکنه.

این ماده بسیار مهم که در 13 مارس 2013 در ورژن 1.5 به بازی اضافه شد قابلیت های بسیار زیادی دارد که در ادامه به ان میپردازیم و اون رو به صورت کامل به شما اموزش میدهیم

ایتم های مهم و کاربرد ان ها

RedStone Dust : با ماین کردن و ترید با ویلیجر بدست میاد و انرژی رو جا به جا میکنه

Piston : به طور کلی پیستون ها ایتم هایی هستن که به انرژی نیاز دارند و زمانی که بهشون انرژی برسه باز و زمانی که انرژی اون ها قطع بشه اون ها قطع بشه بسته میشن و از اون ها برای جابه جا کردن بلاک ها استفاده میشه. پیستون ها دو نوع اند : استیکی پیستون ها و پیستون های ساده . فرق اون ها این هست که بلاک ها به استیکی پیستون ها میچسبن و هنگامی که اون ها در حال بسته شدن هستن اون ها هم همراه باهاشون برمیگردند بر خلاف پیستون که فقط بلاک رو رو به جلو هل میده(ایتم هایی که میشه توشون ایتم ذخیره کرد رو نمیشه هل داد همین طور Obsidian و Bedrock رو)

Input : به ایتم هایی گفته میشه که میتونن به روش انرژی تولید کنن. برای مثال میشه به موارد رو به رو اشاره کرد : Lever,buttons,Observer,Block of redstone,Detector rail,Daylight detector,Lectern.

RedStone Repeater :برای ایجاد دیلی(تاخیر) در جریان انرژی استفاده میشود . دارای 4 حالت هست که هر چه بیشتر باشد انرژی را دیر تر ازاد میکند . با راست کلیک کردن روی اون میتونید حالت اون رو عوض کنید. (در حالت چهارم 4 تیک و یا همان 0.4 ثانیه تاخیر ایجاد میکند)

Redstone Comparator : خوب خوب خوب به بخش شیرین مقایسه کننده رسیدیم. مقایسه کننده ی ایتم دیگه هستش که بر خلاف RedSton Repeater ها مقایسه کننده میتونه چند تا انرژی رو به طور همزمان دریافت کنه و دو تا حالت داره ! در حالت اول اهر دو انرژی رو حساب میکنه و انرژی ای که بیشتر هست رو ارائه میکنه و در حالت دوم هر دو رو دریافت کرده و سپس انرژی ای که از سمت چپ یا راست وارد شده رو از انرژش اصلی که از پشت وارد شده کم میکنه و بعد اونو ارائه میکنه.

Observer : ابزرور ها ایتم هایی هستند که اگر اتفاقی در بلاک پشتیشون بیوفته به برای 1 تیک روشن میشن و یک انرژی رو به رو به روی خودشون منتقل میکنند.

چطوری رد استون رو به صورت حرفه ای یاد بگیریم ؟

در این باره باید بهتون بگم که یوتوبر های زیادی هستن که به صورت حرفه ای سازه های رد استونی میسازن و مطالب مفیدی رو یاد میدن که با دنبال کردن اون ها میتونید خیلی سریع در رد استون پیشرفت کنید و همه ی دوستان خودتون رو شگفت زده کنید ! یوتوبر هایی مانند Mumbo Jumbo و ilmango.

نکات پایانی

امید وارم از این مطلب استفاده کرده باشید و براتون مفید بوده باشه و ازش لذت برده باشید.